Tuesday 6 October 2009

In 't høge Nøørden


Zo ! Dat was best een rit van Texel naar Hørsholm... De Autobahn tussen Bremen en Hamburg was iedere 15 km aufgebrochen für Arbeit ! Dat betekent dat je iedere 15 km van 130 terug naar 60 moet. Dat, of worden platgedrukt tussen twee vrachtwagens. Wie dan auch, zodra ik Hamburg voorbij was, schoot het op...al had ik volgens dat ding wat op de voorruit zit geplakt een uur of anderhalf ingeleverd. In het donker Flensburg voorbij gevraapt en het Deensche Koninkrijk binnengevallen ! Hahaaaa ! Victory is mine ! Nou ja, niet echt, want ik moest nog even, maar het idee was er. Onderweg bij een oud-collega in Odense (spreek uit "Oense") blijven logeren, errug handig want ik was ietwat laat in de middag vertrokken. De volgende dag rustig in twee uur doorgekart en aangekomen in Nærum, of Trørød, het is maar van welke kant je komt. Alle plaatsnamen hier klinken even gaaf..zo heb je Middelfart, Kokkedal en Gammelholte.
Het adres van het appartementcomplex waar voor mij een kamer was gereserveerd was Lendemosevej 2-10. Toen de Elektronische Stem mij welhaast extatisch berichtte dat de bestemming was bereikt, keek ik om me heen. Ik bevond me in een wijk die sterk deed denken aan Ommoord (Rotterdam-Oost !). Vlak naast de snelweg, hier en daar wat lagere flats, eengezinswoningen en...een bejaardentehuis.Ik heb serieus nog twee keer heen en weer gereden voordat ik echt geloofde dat dit het goede adres was. Na binnen aan wat extra belegen bewoners van het complex te hebben gevraagd of zij wisten waar mijn appartement was, werd ik vriendelijk doorverwezen naar de adminstratie. Sleutel gekregen en een foldertje met uitleg. Ik was ehh...thuis [klik voor foto's].

1 comment:

  1. Jaaaaah Middelfart! (remembrance of youthfull glee at the sight of that sign)

    ReplyDelete