Saturday 14 November 2009

Home Hunt

Woehoe ! Het is gelukt, ik heb een huis ! Nou ja, een appartement. Ik was al een paar keer in Malmeuh (spreek uit "Malmö") wezen kijken naar appartementen, maar het was het allemaal niet echt, echt niet o fhelemaal niet ! Een keertje bij een paar Zweedse meiden langsgeweest die voor een paar maanden naar Australië gingen...vanaf eind januari...dat schoot dus ook niet op, want ik wilde zo snel mogelijk weg uit Huize Rimpelreet. Daarna nog een keer bij een Chileen die zijn appartement voor drie - vier maanden kwijt moest omdat 'ie aan zijn longen geopereerd zou worden en bij zijn moeder in Lund ging wonen. Maar nu heb ik dan toch een stulpske. Net aan de rand van het stadscentrum, op de hoek van de Bergsgatan (Bergstraat) en de Möllevångsgatan (Mollevangerstraat). Ik heb nog even geen foto's, want de batterij van mijn camera was leeg toen ik er was, maar ik zal snel even photooz posten. Het is een behoorlijk groot vierkamerappartement in een ehh...tja...gebouw...met nog meer..ehh...grote (denk ik) vierkamerappartmenten. Goh, ik kan wel merken dat ik bijna vijf jaar op het platteland heb gewoond. Het ligt in een leuke buurt, veel eettentjes en barretjes, ongeveer acht buslijnen die allemaal in tien minuten op Malmeuh Centraal zijn en heel, HEUL veel buitenlanders. En dan bedoel ik niet de Zweden zelf... Ik huur het appartement van een jong echtpaar, zij is Filippijnse en geboren in Barcelona en hij komt uit Uruguay. Ze gaan vanaf eind november tot en met begin maart op vacantie naar Uruguay, dus ik heb alvast drie maanden een huis...
Ik zit ook te wachten wanneer ik het "OK" sein krijg om naar Jordanië te gaan. Dat zou rond de 20ste november zijn. Nu blijkt dat met alle douane-gedoe het nog maar afwachten is of ik überhaupt voor de 22ste kan vertrekken. Op zich niet erg, maar ik moet daar tien dagen metingen doen, en dan moet ik 3 december mijn meisje van Texel gaan halen, en 4 december naar de promotie van een vriend van me in Gent en 5 december het Heerlijck Avondje vieren !
Om een beetje geld uit te sparen dacht ik slim te zijn (uhuh...) en mijn huurcontract in Huize Avondmist met twee weken te verlengen...tot en met...ehh...morgen dus. Daarna heb ik een kamer gehuurd in het gæstehus (gastenverblijf) van DHI, wat op hetzelfde lommerrijke terrein ligt, een beetje verscholen tussen de bomen. Een soort overgroeide bungalow met vier of vijf kamers voor tijdelijke gasten. Nou, dat was geen probleem, ik kon er vanaf 15 nov. tot en met de ochtend van de 20ste in, maar dan moet ik er ook echt uit ! Want dan komen er weer andere lui. TOEN (ja, dat was een mooie tijd) dacht ik nog dat we niet later dan de 20ste naar Jordanië zouden vertrekken. NU ligt dat wel anders... Ik hoop maar dat we de 21ste kunnen vertrekken, desnoods bedel ik wel bij wat collega's om een plekje in de schuur ofzo.
Maar wacht effe ! Dat appartement in Malmeuh was toch t/m begin maart ? En verder dan ?
Nou, Diana en ik willen in maart een maandje naar Colombia, iemand heeft daar een paar pakketjes klaarliggen, die we zo konden ophalen. Nou ! Hou op ! Dat zijn geen grapjes ! Maar goed, ik zou dus per eind maart terugkomen (Diana blijft nog een maand langer...zaken, zei ze...) en heb dan een ander appartement wat ik weer huur van een Kroaat die met een Hongaarse is getrouwd (Malmeuh ligt toch in Zweden ?), en zij gaan tot en met eind november bij de (schoon)ouders in Split wonen met hun kleine kinderen. En waar we daarna gaan wonen, dat zie ik komend jaar wel weer. Eerst november maar doorkomen...

No comments:

Post a Comment