Sunday 13 December 2009

Effe Updeete...

Zo, da's lang geleden ! Ondertussen heb ik dus bijna een week bij een collega op de bank geslapen, wat me dus erg deed denken aan de hoogtijdagen op de Paradijslaan. Daarna kon ik dan toch eindelijk op 27 november (gefeliciteerd nog Griff !) de sleutel gekregen van appartement in Malmeuh. Dat was een vrijdag. Ik heb rustigjes mijn weekend in mijn nieuwe grote woonstulp doorgebracht en ben maandag en dinsdag gaan werken. Dinsdagavond ben ik naar Nederland gevlogen, wat meer op een lange treinreis lijkt dan dat je echt het idee hebt dat je vliegt. Op 2 december heb ik de hele dag in Rotterdam gesjopt voor Sinterklaas, waarna ik op 3 december naar Texel ben gereden om mijn meisje, inclusief enkele hutkoffers, op te halen. Zij moest op 4 december in 020 (da's "Amsterdam" voor Rotterdammers) nog een posterpresentatie voor haar studie geven. Ik zou eigenlijk op 4 december om een uur of vijf 's middags in Gent zijn om de promotie (inclusief Belgisch bier) van een Vlaamse vriend/collega bij te wonen, maar ik stond om kwart voor vijf nog in de file op de ring van Rotterdam. Toen ik dacht slim te zijn en "binnendoor" een stukske af te snijden werd mij duidelijk dat je gewoonweg niet teveel in de vrijdag voor Sinterklaas moet willen proppen. Goed...langzaam naar Ommoord (ouderlijk huis, red.) gereden en daar een paar uurtjes slaap ingehaald.
De volgende dag hebben Diana en ik bij mijn vader, stiefmoeder en halfbroer (mooi recept !) 't Heerlijck Avondje gevierd. Mooie cadeaux (kado's) gekregen en gegeven...iedereen blij ! Daarna zondag nog een familie-avondje bij mijn moeder gedaan ! Zo'n beetje iedereen was er, het leek wel Kersemis ! Op maandagavond 7 december zijn Diana en ik met zijn tweetjes naar CPH (da's Kopenhagen voor Denen) gevlogen en laat "thuis" aangekomen. Tja, da's wel vreemd, want "thuis" is ineens de Bergsgatan 35 in Malmeuh. Daar wonen we dus nu met zijn twee-en. Voor het eerst sinds een maand of twee had ik weer het gevoel dat ik ergens "thuis" kwam.
Dan afgelopen week...voor het project met De Brug (of tunnel, dat moeten ze nog uitzoeken) tussen Duitsland en Denemarken hadden we, samen met twee Duitse onderzoeksinstituten, een driedaagse vergadering of "workshop", zoals dat dan heet... Best interessant om dat proces eens mee te maken, want als "gewone" wetenschapper krijg je daar niet zo vaak mee te maken. Hoe dan ook, het was een vruchtbare meeting...
Ik moest alleen wel even stevig wennen dat als ik om 09.15 uur op mijn werk wil zijn, ik om half acht de bus moet hebben om om kwart voor acht de trein te hebben. Teering, dat ging me niet in de kouwe kleren zitten. Maar goed, alles went.
Nu zit ik in het Golden Tulip hotel bij Queen Alia International Airport in Amman, Jordanie. Morgen, nou ja, straks, krijg ik om half vijf  (!!!) een wakkermaakbelletje om op te staan, zodat ik mijn vlucht naar Aqaba, aan de Rode Zee, op tijd kan halen. Morgen...morgen moet ik aan de slag en in kraakhelder, turquois zeewater verschillende metinkjes doen. Mij zijn benieuwd... 

1 comment:

  1. Fijn he, forensen? Ik ben ook elke dag bijna 1,5 uur onderweg van Rotterdam naar 023. Behalve als het sneeuwt. Dan duurt het 3 uur.

    ReplyDelete